راه اندازی سایت برای توسعه موسیقی زیرزمینی در ایران

سایت بالاموزیک وابسته به سایت بالاترین، برای ترویج هرچه بیشتر موسیقی زیرزمینی، از جمله موسیقی رپ و متال در ایران راه اندازی شد.

در شرایطی که موسیقی فاخر و اصیل ایرانی امروز به حاشیه رفته و دوران عزلت نشینی خود را سپری می کند؛ سایت بالاموزیک وابسته به سایت ضد انقلابی بالاترین، برای ترویج هرچه بیشتر موسیقی زیرزمینی راه اندازی شد.

گردانندگان بالاموزیک، در پیام آغازین خود، دلیل راه اندازی این سایت را عدم امکان برگزاری کنسرت های راک، متال، جاز، هیپ‌هاپ و رپ و همچنین عدم امکان دسترسی مخاطبان این موسیقی ذکر کرده اند و گفته اند که بالاموزیک امکان حضور آنلاین را برای جوانان، در کنسرت‌های این گروه‌ها به ویژه گروه‌های آلترناتیو ایرانی از سراسر دنیا، فراهم می کند.

آنها سعی می کنند به مطالبات نسل تازه رسیده، که دنیای بهتری می خواهند، با موسیقی زیرزمینی پاسخ دهند.
هدف اصلی بالاموزیک برقراری ارتباط نزدیک بین موسیقی‌دانها و طرفداران و مخاطبان آنها نیز ذکر شده است.
مسئول بالاموزیک عضو جدید تیم بالاترین، یعنی خانم ملودی صفوی است. وی عضو گروه موسیقی زیرزمینی آبجیز است و از سال 2006 در هلند و سوئد کنسرت اجرا می کند. در طی حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم، گروه آبجیز برای تهییج اغتشاشگران، آهنگی به نام "بیا" را اجرا کرد و سپس بعد از حوادث عاشورای 88، نماهنگ "من با تو هستم" را نیز ساختند.
به گفته یکی از کارشناسان فرهنگی کشور از کودک 5 ساله تا جوان 21ساله مخاطبان موسیقی رپ و متال زیرزمینی هستند.
اولین بار بیش از سه سال پیش، کاربران بالاترین در لینکی درخواست ایجاد بالاموزیک را کردند. پس از آن هم به صورت یک قرار نانوشته کاربران علاقمند به موسیقی، لینکهای خود را با تگ بالاموزیک به بالاترین ارسال کرده‌اند.
بالاموزیک به عنوان اولین اجرا، برنامه کنسرت چهارشنبه‌سوری در استکهلم را با حضور رپرهای ایرانی مثل هیچکس و سوگند پخش کرد.

موسیقی زیرزمینی ایران در دهه هشتاد

در دهه هشتاد، جامعه جوان کشور با شیوع موسیقی پاپ و سپس موسیقی زیرزمینی رپ مواجه شد و سپس در اواخر دهه هشتاد، موسیقی رپ جای خود را به موسیقی متال داد. موسیقی متال امروزه همه بار ترویج شیطان پرستی را به دوش می کشد و هرجا که پا می گذارد مرزهای شیطان پرستی را تا آنجا می گسترد.
به گفته کارشناسان، موسیقی زیرزمینی کنونی، زاینده افسردگی در نوجوانان و جوانان است و نشاط آور جامعه نیست؛ بلکه با طرح موجی از مشکلات روزمره، به افسردگی مخاطبان دامن می زند؛ چرا که نت های آن فرو رونده است تا فرارونده.
شاید دیگر وقت آن به اتمام رسیده باشد که مدیران فرهنگی کشور، با تبیین عوامل و زمینه های گسترش موسیقی زیرزمینی در ایران و آسیب های ناشی از آن؛ به دور از روش های برخورد پلیسی، شیوه مواجهه فرهنگی مناسبی را با موسیقی زیرزمینی برگزینند و موسیقی فاخر و اصیل ایرانی را به جایگاه اصلی خود بازگردانند.